BLOG

Pilates z wykorzystaniem body ball

Piłka jest obok dysku, bosu, core boardu jednym z głównych przyrządów kreujących równowagę.  Daje trójwymiarową możliwość ćwiczeń oraz umożliwia ruch we wszystkich płaszczyznach.  W  związku z tym zajęcia z piłką należą do grupy treningów funkcjonalnych.

W życiu codziennym bardzo często przyjmujmy pozycje siedząca , która pozostawia wiele do życzenia jeśli chodzi o jej wpływ zarówno na gorset mięśniowy jak i cały kręgosłup. Praca z piłką wpływa na poprawę zdolności koordynacyjnych i motorycznych, które odgrywają bardzo ważną rolę w życiu codziennym. Niestabilność jaką stwarza piłka jest fantastycznym wyzwaniem do treningu mięśni głębokich odgrywających zasadniczą rolę w pracy nad prawidłową postawą.

Ćwiczenia z piłkami mogą być stosowane dla osób na każdym poziomie zaawansowania i w każdym wieku. Mogą być stosowane zarówno w rehabilitacji jak i treningu sportowym w zajęcia indywidualnych jak i grupowych, dla kobiet w ciąży i osób starszych. Ta różnorodność jest jedną z wielu zalet dużych piłek.

Korzyści z treningu na piłce Body Ball

  1. Poprawia siłę, elastyczność i koordynację ciała.
  2. Dzięki temu, że jest treningiem równowagi poprawia stabilizację ciała oraz czucie kinestetyczne usprawniając działanie połączeń nerwowo-mięśniowych.
  3. Poprawia świadomość ciała, koordynację i propriocepcję.
  4. Wpływa na poprawę postawy ucząc między innymi utrzymania neutralnego kręgosłupa.
  5. Wpływa na poprawę stanu stawów, ścięgien i więzadeł zapobiegając urazom.
  6. Daje możliwość treningu na każdym poziomie zaawansowania.

Wskazówki do ćwiczeń:

  1. Przyjęcie prawidłowej pozycji (neutralne ustawienie kręgosłupa, asekuracja, bezpieczeństwo, prawidłowe ustawienie miednicy, obręczy barkowej, głowy, kolan, stóp). Jeżeli w danym ćwiczeniu stopy lub dłonie są w kontakcie z podłogą, powinna znajdować się pod nimi mata tak aby uniknąć poślizgnięcia.
  2. Korekta postawy.
  1. Wprowadzenie ćwiczenia w wersji najłatwiejszej i w zależności od możliwości grupy zwiększanie zakresów ruchu, zmiany płaszczyzn ruchów, świadome wprowadzanie jak największej ilości ćwiczeń równoważnych.

Jak dobrać piłkę?

Kiedy siedzimy na piłce kąt pomiędzy udami a tułowiem powinien wynosić około 90 stopni. Najbardziej uniwersalne piłki to te o średnicy 65 cm. Dla osób wyższych (powyżej 175 cm wzrostu) polecamy piłki o średnicy od 75 cm.

Jeśli chcesz zdobyć wiedzę na temat ćwiczeń i prowadzenia zajęć na piłce możesz zapisać się na szkolenie online OM Pilates Body Ball.

 

Pilates Studio Szczecin
Pilates School - Szczecin, Warszawa, Gdańsk
OM Therapy School Szczecin, Warszawa

+48 667 663 233
biuro@openmindschool.pl

OM Therapy School- Gdańsk

+48 784610313
gdansk@openmindschool.pl